Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 31 maj 2010

Mystiskt Möte..

Jaaa... vad säger man ?!
Mediet har nu gjort min tro på "den andra sidan" ÄNNU större!!!
Jag fick "träffa" Tomas morfar.... Min man och svärföräldrar är icke troende vad gäller livet efter detta!
Men det kan jag tala om.. att de blev skärrade när jag kom hem och läste upp allt som jag skrev upp under min timma hos mediet...
Jag har aldrig träffat morfarn, men jag förstod tidigt när hon började att det nog var han.
Under ett sånt här möte så får man inte säga nåt, eller visa med nickningar eller huvudskakningar att hon träffat rätt eller fel...
ALLT som han förmedlade stämde överens med hur hans famlj uppfattade honom i livet!!
Det var så pricksäkert..
T e x, Linus är en liten slarvpelle ;) och JÄMT är det nya hål i hans byxor, jag vill laga och se till att det ser bra ut, men Linus VILL ha de där hålen... det blir bara nya, säger han !!
"Morfar" ville säga att Linus är en gla prick med hjärtat på rätta stället.. känslig varm och go ( han hade dessutom mina gener, det tvivlar jag inte på , vi har båda astma.. diabetes, lätt att göra illa leder och ser ofta positivt även på de tunga sakerna )
.......-Låt pojken ha sina trasiga byxor, allt har sin tid och det är inte hela världen att byxorna är trasiga :)
Morfar uttryckte oxå att han blev varm i hjärtat av Joakims val... Joakim blir den 3 :e snickaren i familjen, han fick nyssx veta att han kommit in på förstahandsvalet och Tomas morfar var oxå snickare;)

Min svärmor och jag har haft våra duster genom dessa 18 år... jag försöker numera att ha överseende med hennes svåra temperament!!
Morfar Gunnar berömde mej för att jag kan skaka av mej hennes humör och skratta åt eländet istället...
Han ville genom mej ge sin dotter (min svärmor) en present... Den bstod av en HEL famn av rosor + jordgubbar!
Det visade sej att han odlade egna rosor OCH jordgubbar , de berättade de chockade famljemedlemmarna när jag kom hem ;)
Han hade alltid med sej en bukett rosor och jordgubbar när han hälsade på dem!!!!!

Ibland har jag oxå tvivlat ..men NU , gör jag inte det längre!
Hur kan det komma sej att allt som sas stämde in på nån som jag inte har träffat... hon kunde inte avläsa mina blickar eftersom jag inte hade en aning om det mesta som hon berättade...
Hon visste vad han dog av.. när och hur gammal han var.
Hon förklarade hans leende, att han rökte pipa.
Att han var lite torr, och humorlös..
Att hans barnbarn varit med om en bilolycka och skadat nacken... (ingen stor omtalad olycka)
men hon fick bestående men av olyckan...
Han bad mej hälsa henne att lätta på gasen, för en dag tar det stopp !!!
Till saken hör att vi ständigt är orolig när hon kör bil!!!!!!!
Det är Tomas syster jag pratar om....

Han berättade om klockan i svärföräldrarnas vardagsrum.. som jag älskar pga dingdonget.
Den klockan var hans .. men svärmor ärvde den...
Jag kan fortsätta hur länge som helst...
Men till er som inte tror.. var inte så säker på att det tar slut när vi dör!!
Det finns tydligen nåt mer där ute...
Min mormor dök upp en stund.. klappade mej på kinden och sa att hon ALLTID är med mej :)
Mediet visade tydligt HUR mormor klappade mej på kinden, hon gjorde det på ett speciellt sätt...ingen annan är mormor och pappas Siv gör så!!!

Ifredags var vi till veterinären...
Wilma ska först prova Rimadyl, hjälper inte det så ska hon få Metacam!
Vi ska ha kontakt under veckan...
Tack och lov så kan hon bli bättre!!

I lördags var vi på fest... Så söndagen blev lite underlig, sov länge ... fick morsdagspresent ( ett fint halsband och örhängen) , sov igen och sen till svärmor för att äta tårta och glass :)
Stöp i säng vid 22...

Vad fick ni i present???
Jag älskar accessoarer... och kan aldrig få nog av glitter och bling ;)

Ha en underbar måndag.. jag ska njuta av solen !!
Kramen

1 kommentar:

  1. Måste ha varit en mycket märklig upplevelse. Kanske ännu mera för de som kände honom, när Du berättade!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade