Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 1 april 2010

Svart katt och kvistfritt kvastskaft...Önskar jag alla Häxor!!

Oj va valparna var söta;)
Jag har ju en våldsam förkärlek till kalla blöta hundnäsor.... och gissa hur gosiga näsor valparna hade!!
De tryckte (tröck???) sina hårda småknappar på mina händer!!
Deras husse fick en påskblomma av mej, som tack för "titten";)

Senare under dagen så Påskhandlade jag.. mumsigt med alla gosaker!!
Idag blir det sill, potatis, kalvsylta, leverpastej och mimosasallad OCH ägg!!
Imorgon bjuder vi på Avokadoröra till förrätt... Bananpyntad fläskfile' med ris och sallad till varmrätt och desserten består av After Eight päron med glass :)

Igåreftermiddag så blev det ett Pilatespass... det var såå himla skönt att slita och dra i alla muskler..
Min ländrygg svarade bra på detta så nu ska det bli träning varje onsdag;)
Min mage har lite träningssmärta idag... gött gött!!

Som sagt.. på kvällen blev det uppvaktning av svåger.
Det är ju så kul att få träffa och umgås med folk som man egentligen bara träffar när det är just , kalas..
Svågerns föräldrar och syskon träffar vi bara 4 ggr/år, och då är det så jäkla roligt;)

Wilma blev halt.. riktigt halt , på kvällspromenaden igår.
Höger bak... hon går hemskt illa:(
Förmodligen har hon sträckt sej.... hon gnyr till ibland när hon går!
Sätter inte ner benet ordentligt, vi har kollat tass och has... inget är svullet.
Jag tror nog att det sitter i höften...
Hon får vila i helgen och bara gå på gården för att göra sina behov.. hon är med andra ord : Sjukskriven;)
Duracell kaninen får som vanligt rusha i skog och mark... ;)

Jag måste spela in Ebba och lägga ut här på bloggen... när hon välkomnar nån och har nåt i munnen så låter hon groteskt långt ner i magen... en del människor blir faktiskt rädda för henne!!
När vi förklarar att hon bara "pratar" så¨tittar de skeptiskt på oss och tror nog att vi försköna hennes "dåliga beteende" ;)
Vi tycker att hon är charmig...
På morgonen när hon märker att vi öppnat ögonen så börjar svansen slå i golvet i 800 knyck... sen sliter hon åt sej det första hon hittar (oftast mina tofflor) och börjar svassa runt sängen OCH låter , så till den milda grad....

Linus ska sova borta inatt.. hos farmor och farfar.
Det är kul att han testar...
Farmor och farfar är inte det minsta orolig!!
Jag vill ju gärna ha koll.. så jag är nog den som är lite orolig, men det talar jag inte om!!
Jag vill att Linus ska bli så självständig det går.. han ska va trygg i sej själv och veta vad man gör vid olika känningar.
Vi tycker att han redan har det rätta "tänket" i många avseenden!!

Det blir Tomas , Joakim och jag som äter påskmat idag...
Ikväll hämtar jag pappa och Siv i stan , de har ju varit till Åland!

Ha en mumsig Skärtorsdag:)

3 kommentarer:

  1. Hur många gånger har man inte fått förklara "att hon inte morrar utan pratar"?
    Plus att mina hundar "skrattar" när de blir riktigt till sig ...
    Ja, en person som inte har Golden-vana tror att en hund som visar tänder och låter är aggressiv... ;) (och i ärlighetens namn, vem skulle inte tro något sånt!)
    Härligt att pojken sover borta. Bra att få lite självförtroende!
    Hoppas att Wilma piggar på sig...
    Påsk-kram till dej!

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar Glad Påsk!
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  3. Vad Påskfint du gjort här:)
    Har haft en tuff hektisk vecka, så jag värker sönder, men är så lycklig över min kurs!!! Känns så bra!

    Glad Påsk!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade