Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

lördag 9 januari 2010

Vaknade till en strålande vacker dag... - 3 grader och sol!!
Vi skyndade oss ut med hundarna och bara gick och gick...
Det märktes på tjejerna att det är såå länge sen som de fick springa av sej, Wilma var som en liten valp... krummade sej som en kattunge;)
Vi har tagit tillvara på dagen så gott det har gått.

Brorsan och svägerskan kom på besök ... en liten snabb kopp kaffe och sen skulle de vidare.
Tomas och jag bestämde igår att vi åker ner till Daniel för att uppvakta honom på 20 års dagen.
Daniel jobbar den helgen (som alla andra helger) men vi ska träffas på lördag på förmiddagen och fika med honom på stan och bara umgås;)
Sen har vi hela söndagen på oss att rå om honom :)
Min bror och svägerska åker ner redan på torsdagen men vi drar på fredagförmiddag och stannar till söndag:)
Våra tonåringar blir här hemma med "barnvakt" (heter det fortfarande så när de nästan är "stora"???????) :)

Mina hundar är nytrimmade ..äntligen.
Det är några veckor sen sist och tassarna var verkligen vildvuxna nu... tänk att det växer så mycket under tassarna?!
Men nu är det gjort...

Idag , i det vackra vädret, så skjutsade vi Linus och 2 kompisar till Vårdkasen för att åka slalom.
De åkte i 5 timmar!!!!! ;)
Imorgon bitti drar de iväg igen.
Det är så gött när de får frisk luft + att de rör på sej!!
Själv har jag cyklat 4,7 km idag....det är så jäkla kul att slå på en bra låt på datorn och sen drar man igång och trampar.
Ryggen värker lite,men det är inget att prata om .. det är bara att bita ihop och köra på!
Självklart så måste den få göra lite ont efter 9 år i stillhet ;)

De sista kartongerna efter mammas hem har plockats ur idag... det blev riktigt jävla tungt .
Jag bröt ihop totalt... kunde inte ens stå på benen...
Jag körde igång med detta i dag för att jag kände mej mer stabil än jag gjort på länge, men så bröt jag ändå ihop så brutalt?!
Tomas försökte hålla ihop mej så gott det gick.
Varför tala om detta??? Jo för att jag är så chockad över hur en människa som för det mesta har koll och kontroll på allt ,så totalt kan tappa alla trådar ,så att det känns som ett knytnävsslag i magen...
Jag bara tappade mej ... både mentalt och kroppsligt!!!
Men nu känns allt bra igen... det är skönt att man kan hitta tillbaka sen!
Vart kom allt ifrån??????

Det bästa sättet att komma förbi sorgen är att sörja.....

För att tala om nåt annat..... Jag är valpsugen!!!! :)
Det är goa valpar överallt.... bl a så fick Falleur's 5 småsmulor den 5 /1 , jag skulle kunna ta hem dem allesammans!
Jag sitter dessutom och blänger på Blocket ... bara för att få SE alla dessa söta varelser som finns;)
Jaja.. det går väl över , snaaart !!??

Önskar er en trevlig lördags kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade