Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 5 januari 2010

Oj vad länge sen....

På fredags kvällen kom ungdomarna Daniel och Noomi hem.. de åkte buss från Sundsvall så vi behövde bara hämta dem i stan!!!
Vi hade aldrig träffat Noomi förut...men det kändes som om vi alltid känt henne;)
Vilket härlig tjej... Det var så kul att få träffa henne.
Vi åt middag och drack kaffe, kollade på tv och sen gonatt!

På lördagsförmiddagen så åkte Daniel, Noomi och Joakim och Linus till Birsta, Joakim handlade kläder för sina julklappspengar.
Tomas och jag promenerade i skogen med hundarna, drack kaffe och sen kollade vi på hockey.
Vi käkade Crepes till middag... och sen fikade vi och kolla på tv till sena natten.
Vi hyrde Harry Potter ( Halvblodsprinsen)... kanonbra!!!

På söndag så åkte vi till farmor och farfar.... åkte slang och skoter .
Jag åkte oxå.... med Tomas på en BOB, vi trängde ihop oss på den lilla saken och drog iväg
Vi välte längst ner i backen ... sååååå kul!!!! ;)
De bjöd oss på middag och sen åkte vi hem.
Kollade på tv ...

På måndag skjutsade jag Daniel och Noomi till bussen i stan , de bytte i Sundsvall och tog tåget därifrån till Stockholm.

Imorse började dagen som vanligt med en promenad... men båda hundarna protesterade redan efter ett par hundra meter, de frös om tassarna så de gick på 3 ben.
Wilma la sej ner och vägrade fortsätta, Ebba hoppade så gott det gick!!
Jag vände fort och tog in dem igen.
Jag gick då själv 2,5 km, sen direkt till en kompis för att dricka kaffe och där stannade jag i flera timmar... vi har jämt såå mycket att surra om ;)

Nu håller jag på att elda för fullt i pannan... brr, det är så jäkla kallt.
Tomas skulle bara jobba halvdag idag... men det körde ihop sej på jobbet så han hinner inte hem före kl 17!!!!
Typiskt....
Ikväll spelar "småkronorna" om 3 och 4 plats, de var ju verkligen synd att de förlorade semifinalen!!!
De har varit sååå duktiga hela tiden!

Imorgon fyller storebror 44 år.... Då blir det middag med släkten!

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga dagar ni verkar ha haft! Vi eldar också för fullt nu...brrr vad kallt det är!
    Hälsa familjen och ha det bra!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Förlåååt Millan kanske jag ska ringa NU???
    Neeej tänkte väl det klockan är 02 23 pip.Du snarkar som en stock !
    Ringer i morgon direkt efter den korta iskalla promenaden !
    Men inte förens vid 12 00 ca .Sover lääängeee.
    Bamse kram på dig vännen .

    Åhh mitt VATTENFALL!!!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade