Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 7 januari 2010

Många minusgrader

Nu är det kallt alltså... vi har - 30 grader och jag har ingen aning om hur jag ska kunna ta en promenad med hundarna!?
Vedpannan vet att den lever...har väl aldrig behövt elda så mycket som i dessa veckor!!

Igår var vi på födelsekalasmiddag, Tjälknöl och rotsaksgratäng med knaperstekta kantareller och avokadosallas.
Till kaffet blev det tårta...

När vi åkte hem fick jag ta med mej deras träningscykel, så i morse kl 6.40 så trampade jag igång den för första gången!!
Än så länge så känns det OK i bäckenet :)
Det stramar i ärret men det får man ta!!!

Barnen börjar skolan idag... skönt med en mjukstart.
De e så gött med dessa grabbar, de är aldrig gnälliga och trötta på morgonen... de kliver upp i god tid så de hinner äta frukost och sen sitter vi och småslöar vid tvn innan de går till bussen.

Om bilen startar i kylan så behöver jag handla och fylla på skåpen... det är verkligen tomt överallt, det finns inte ens ett paket torsk eller köttfärs i frysen!!!
Så nu blir det till att hamstra....

Ikväll ska jag börja att plocka undan juksakerna.. men jag tror att granen får vara kvar några dagar till.... ev adventstakarna oxå, de ger så härligt sken:)
Men det är skönt att plocka bort allt "plåtter" som samlar damm, jag har inte så många tomtar framme... men betydligt mer än vad som var tänkt från början.
När jag började plocka med mammas julsaker så slutade det med att jag hade ALLA hennes grejer framme, hade inte hjärta att ta undan "hennes " jul!!!

Nä.. nu har jag väntat tillräckligt länge på att graderna ska stiga... de gör inte det så nu är det bara att tvinga hundarna ut på en promenad.
Jag önskar att Wilma kunde hålla sina tassar varma, så att vi åtminstone kunde gå några hundra meter.... men hon är så ömtåad, får kramp på en gång!!! :(
Huvudsaken är att de hinner göra det de ska... sen får de gå in i värmen igen...

Jag hoppas ni oxå får behålla värmen inomhus idag.. det är bara att elda hela dan!!!
Det är mysigt de me....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade