Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År....

Nyårsafton..... tänk va tiden går?!
Det snöar och vi har -9 grader BARA!!!
I flera dygn har vi haft -24 grader!!!!!

Ikväll kommer våra kompisar Christer och Monica och deras 13 åriga son till oss... vi gör så varje år för vi kan inte lämna hemmet eftersom Wilma är paniskt rädd för smällare!!!
Förra året gav vi henne lugnande.. men jag tycker inte om att ge sånt och det gör inte så stor skillnad, kanske lugnar hon sej fortare med medicineringen ?!

Jag mår bra nu ... behövde inte åka till sjukhuset, jag får ont bara när jag nyser och hostar och det gör jag inte så ofta ;)
Ryggen har jag inte smärtat på över en vecka nu!!!!!!!! *L*
Tänk om jag blir frisk.......

Daniel fick nys på en lägenhet igår, en etta på 36 kvm, möblerad.
Han kontaktade tjejen och hon fastnade för Daniel direkt.... men när hon sa att hyran ligger ¨på 5.500 /mån. så blev han tvungen att tacka nej!!!!
Fasen oxå....tänk om jag var frisk och jobbade heltid... då hade vi kunnat skjutit till 1000 kr i månaden !!!!
Men men.. det går inte att trolla !!

Linus ska ut och springa med Wilma nu, allt för att trötta ut henne inför kvällen.
Efter motionspasset ska vi träna hennes huvud oxå.... igår tränade vi sök till tusen,jag såg hur trött hon blev !!
Tomas gick med dem i skogen i nästan 2 timmar på förmiddagen.
Mer mat än vanligt fick hon i morse ... de säger ju att en trött och mätt hund klarar stressen av smällare mycket lättare om de är nöjda med allt!

Daniel åkte hem igår.... för att jobba på Wallmans ikväll.
Sen kommer han hem i morgon igen och tar då med sej en jobbarkompis.
Tanken var att hon skulle ta med sej sin hund hit men han skadade benet i veckan och får därför stanna kvar hemam i stockholm.
N stannar till måndag... jag antar att vi ska åka pulka och hitta på en massa saker medans hon är här!!!;)
Jag tar det lugnt nu.. så att jag inte gör nåt dumt med magen igen!!!
Det ska bli sååå kul...

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig dag och ett Gott Nytt År!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Camilla! Vill önska dig o fam ETT GOTT NYTT ÅR!
    Hoppas det nya året bär med sig en massa positivt.
    Akta magen hörru.
    Stor kram till er

    SvaraRadera
  2. GOTT NYTT ÅR!!!!!
    Nyårskramar! ;-)

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade