Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 28 december 2009

Mysdag

Så.. det var julen de';)
Mysigt har det varit , med massa snö och härlig kyla!!
Tomten kom till oss i år med.... Jag tror han hette Daniel ;)
Det som är så "tråkigt" numera är att barnen inte längre vill ha leksaker... de önskar BARA pengar , vilket innebär att det är små platta paket under granen.
Men jag gjorde lite bus och slog in dem med mandariner , stenar och lite annat grejs.

Tomten gav mej en stegräknare, Kosta Boda skål, pengar , örhängen , ett häftigt mörklila nagellack, spikmatta + en trearmad massage grej som startar när man sätter den mot huden (hälsokost).
Nu kan jag börja med att starta mitt "nya" hälsosamma liv:)

På juldagen åkte vi till svärföräldrarna (tradition) för att sova över.
På kvällen belyste farfar hela pulkbacken som de har bakom sitt hus , så vi åkte Traktorslang som galningar;)
Vi mulade varann och brottades i snön..... det är ju över 9 år sen som jag kunde delta i dessa aktiviteter så jag blev som ett barn på nytt !!!
Det som hände var att nånting i magen (ärret) gock sönder... fick enorm smärta och kramper ända ner i benet.
Fick lägga mej i en timme , det värsta släppte då,men jag har fortfarande ont när jag hostar .
Igår hade jag ont även när jag satt stilla...
Jag avvaktar med läkarbesök för vi har snökaos... hellre ont i magen än inblandad i bilolycka!!!

Joakim stannade kvar hos farmor och farfar.... och han har inte kommit hem än.
Han trivs hos dem, speciellt nu när det är så mycket snö.
De bor avskilt ,granne med skogen... stor gård med ladugård,vedbod mm.... och pulkbacke;)

Jag handlade en tunika och ett par byxor på Kappahl igår... rea överallt, men jag hittade INGET där priset var nersatt... så det blev till ordinarie pris!!! :(
Men men..måste man så måste man!!!!

Idag tar vi det lugnt... Tomas jobbar men ska försöka sluta tidigare.
Vi slappar och slöar och jag är såååå tacksam över att vi har hundar!!
De behöver ju ut och gå oavsett väder och vind, och tur är väl det, för annars har jag nog kvalat in i kategorin Tungviktare ;)

Nu när Toscana närmar sej så är det bäst att jag lägger in en stöt..... men med stegräknare och tävlingsinstinkt så går det nog bra!!!!
Om bara bäckenet håller så kommer jag att gå och gå och gå...... promenader är det bästa jag vet!!!

Är det nån som har Nyårsmiddags förslag????
Inte fisk och skaldjur... Linus gillar inte det!!
Men vad som helst annat....

Önskar er en mysig måndag...

3 kommentarer:

  1. Jösses Camilla! Du får ta det liite lugnt!!! Fast jag förstår att du hade roligt också! :-D
    Visst var det härligt att äntligen få en vit jul!
    Önskar er ett riktigt gott nytt år! Jag har också funderingar kring nyårsmenyn - brukar alltid veta ungefär men i år har jag ingen aning vad vi ska äta!
    Ha det gott! Kram på er allihop från oss alla!

    SvaraRadera
  2. Nämen oj vad det lät roligt med slangåkning i backe - synd att du tog ut dig så hårt att något brast...uscha...
    Jag förstod att Camilla på min blogg var du Millan, haha:-)

    Ta vara på dig & Gott slut önskar jag er alla och ett Gott Nytt 2010!
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Millan men Millan vad gör du vännen ???
    Är du spritt galen ?
    Du är ju ny op!

    Tusen Tack för alla goa kort till oss !
    Det värmde så gott...
    Bamse kram och Önskar er hela familj ett
    Gott Nytt År .
    Kram Jenny och Robban .

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade