Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

torsdag 10 september 2009

Vilken vecka ;)

I'm back....
Nu måste jag börja från BÖRJAN!!!
Förra onsdagen klev jag på bussen här i Härnösand kl .07.00.
En behaglig resa med stooor plats,det var ett fåtal med på bussen till El Stockholmo!
På centralen mötte Daniel och min kompis Nettan upp... vi käkade lunch tillsammans innan jag åkte vidare kl 13.30.

Kl 18 hämtade L-L mej i Karlstad och vi åkte direkt till en pizzeria å kastade i oss världens goaste pizza...det var kyckling,banan,nötter och curry + nån god sås !!
"Hem " till Nysäter och drack lite kaffe och packade upp min lilla väska.
Dök i säng...


På torsdagen åkte vi in till Säffle , hejade på Julia och sen blev det en räkmacka på "Kafferepet"... smarrigt??? !! .... öhmmh!!
Det blev även en lite chokladbit/tårta till efterrätt...förstås!!;)
Somnade nog relativt tidigt...

På fredagförmiddag kl 9 blev vi bjudna på kaffe hos Bettan, packade det sista och drog till Norge.
Vi stannade en gång ... vart minns jag inte!!
På Gardemoen fastande L-L i tullen :)
Hon var den enda på hela flygplatsen som blev tvungen att ta av sina skor och visa fotsulorna!!!*S*
Jag missade själva "pipen" och höll på att BRYTA mej ut ur tullen....
Vilken entre'...
Allt gick väldigt bra ända tills planet skulle lyfta... de annonserade att planet var försenat , så vi gick och tog lite snack's och öl/dricka.
Samtidigt som vi satte oss så annonserade de igen...att alla som skulle till Riga skulle GENAST till ursprungsgaten, det blev till att lämna allt och lägga benen på ryggen...
I samma veva ruskades hela flygplatsen av ett oherrans liv.... 15 fulla norrmän skulle in i planet!!
Givetvis hamnade 3 av dem framför oss....de var lite lugnare än sina överförfriskade kolleger och vi fick skratta en del åt dem:):)
Sent på kvällen var vi framme på vårt hotell....skönt att ramla i säng!!

Lördagmorgon startade ganska tidigt.... hotellfrukost och sen ut på stan.
Handla handla handla, fika fika fika :)
Hem till hotellet , middag, dusch och taxi till Konserten med stort K!!!!!
Vi satt på 3e bänk..med 20 000 personer bakom oss!!!!
Milda Matilda vad mäktigt detta var!!!
Tårar rann och ståpäls på hela kroppen....vilken underbar röst!!!
Det var kaos i trafiken på väg hem....så det blev ganska sent!!

Söndag .... handla, fika handla :)
Kolla på folk och bara myste!!!
Var trött och slut...handlade hem lite gott till kvällen .
Vi satt i mitt rum och åt / drack och kolla på nån musik kanal tills vi stupade i säng!!

Måndag.. packade, lämnade väskorna på hotellet och åkte buss in till stan.
Traskade och gick.... hela dan!!
Sen åter till hotellet... Där beställde jag lite manikyr!!
Till flygplatsen bar det av.... L-L fick åter igen ta av sej sina fotbeklädnader, denna gången stövlar som satt som berg ;):)
Vi handlade i Taxfree'n och sen äntrade vi planet.....
På väg ner i Oslo ,höll vi på att gå sönder!!
Lise-Lottes öron höll på att sprängas och mitt huvud och bihålor detsamma...det var det värsta jag någonsin varit med om... trodde att en hjärnblödning var på G.
Det var sånt tryck i min skalle så ena ögat började rinna och det svullnade upp under ögat!!
Det släppte inte på flera timmar...L-L hade fortfarande ont när jag åkte hem i onsdags!!!

Norrmännen hade stängt av vår väg.. så vi åkte vilse i Norge(det fanns inga vägskyltar nånstans, så vi visste inte var vi var!!!!!!)
Det slutade med att vi fick åka en liten omväg på 2 TIMMAR.... i urskogen!!!
Halv 5 på tisdagmorgon dök vi i säng....


Tog det lugnt hela dagen, gick med hundarna och sen åt vi middag med Kicki:)
Gött att träffa henne!!!!
Kollade Idol.... sen GODNATT!!

Hela onsdagen satt jag på bussen hem.... Daniel mötte upp i storstan och vi åkte resten av resan tillsammans;)
Skönt med sällskap...

Idag klev vi upp 5 ... iväg till Sollefteåsjukhus , Tomas opererade bort hela inre minisken!!
Nu har han ingen "stötdämpare" kvar i höger knä!!!
Han går på kryckor nu.... värk har han oxå!!!

Nu mina vänner...önskar jag er fortsatt trevlig kväll!!
Sov sött

5 kommentarer:

  1. Hej!!

    Snabb att kommentera va...??
    Himla kul att träffa dej också, Camilla!!
    Ha det gott nu i vardagen...

    Hälsa din Thomas att jag har heller ingen stötdämpare i knät och det går hur bra som helst!!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Så kul att ni hade det bra!!! Vilka fantastiska platser ni hade åxå! :-O
    Gött att höra att det gick bra, TROTS irrvägarna hem på natten!
    Sköt om er nu och hälsa till Tomas - hoppas han kryar på sig snart!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Tack själv Camilla !!Får fortfarande skratt attacker när jag tänker på vår safari...tur att du inte killade fladdermusen på magen, då hade vi fått ta fram stor släggan !!Hade väl aldrig kunnat drömma om att man fick k.. till kaffet i Riga..då hade vi väl varit där för länge sedan !!Undrar vad man får som tilltugg i Italien, ska googla tror jag !!

    Ha de gött och ta hand om gubben !!

    Hörs snart i luren..

    SvaraRadera
  4. jisses...bagetter ! Att jag inte tänkte på det !!!!!! Bokar på stört !!

    SvaraRadera
  5. HA,HA!
    Ja ni verkar ha haft en händelserik men underbar resa.
    Skönt att ni kommit välbehållna hem.
    Tack för grattis! Ja det känns ju himmelens bra.....
    Du får hälsa Thomas.
    Ha det bra kramar många i från Värmland

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade