Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

måndag 13 september 2010

Att leva med vargar

Vargar är verkligen ett fascinerande djur... och skrämmande!
Tänk att vi delar skog med dessa vackra "bestar"!!!!
Vi har ju länge varit anseende fiender....

Så länge de håller sej kvar i skogen , så är de underbara att skåda!
Men... gud hjälpe oss om de börjar traska in på våra gårdar!
Snacka om KULTURKROCK...

Det är lätt för oss, som inte råkar ut för deras anfall, att tycka att de är vackra!
De som mist sina husdjur till vargar delar nog inte min förtjusning över dessa varelser... men jag älskar dem!!

Vi som har hundar.. delar ju på sätt och vis vårt liv, med vargen!
Våra raser påminner ju , mer eller mindre , om dem.. både till utseende och beteende!

Ebba ylar som vargen när glassbilen kommer... hon sträcker halsen o sätter nosen mot himlen, hon laddar ... o sen yyyyyyylar hon som sin förfader ;)

5 kommentarer:

  1. Jag är också helt betagen av vargen!
    Visst är det ett härligt djur men som du säger man vill nog inte ha den inpå tomten...
    Ha, ha, ha! Vet du; Disco gör likadant när sopbilden kommer!! Det går hur bra som hellst med lastbilar, traktorer & andra stora bilar men sopbilden...där får han nog!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men ÅÅhhh Ebba vad kul !!!
    Här har jag försökt med allt från instument till fläskfilé INTE mera än en NYSNING !!!
    Får jag fram från min Varg !!!???

    Iblnad om natten hör jag dock en förfader vakna till liv i han !
    Underbart läte och jag blir så varm ,,när han ylar i nattens timmar ,,sovandes och drömmandes :)

    Finns en underbar sång om Vargar ska leta reda på den .
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja den där glassbilstruddelutten får varenda hund att yla eller rent av jama. Inget populärt ljud tror jag.

    Vargar, ja vackra är de men, nej möta någon i skogen de vill jag inte...hua.

    Kramiz Anki N

    SvaraRadera
  4. Haha, hon är för go varg-Ebba!!!
    Hoppas ni mår bra annars och att ni slipper vargbesök i trädgården... vilken skräck om det skulle ske säger jag bara.
    Kram till er alla!

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade