Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

tisdag 23 februari 2010

BaskerBosse

Dagen har precis börjat....
Kallt till tusen är det... -26 grader!!!!
Tur att man får kura ihop sej inomhus.. med eld i spisen:)

Kl 2 på natten går jag upp och tar blodsockret på Linus, han vaknar inte när jag sticker honom i fingret;)
Värdena ligger bra men jag är säker på att vi måste sänka insulindoserna ytterligare.
När vi kom in i lördags så började de med att ge 12 E, 8 E, 10 + 40 E och 10 E... dvs 80 Enheter / dygn.
Nu är han nere på 4, 4, 4+28 , 4 = 44 enheter /dygn.
Allt måste få stabilisera sej...
Hans blodsocker ligger mellan 4-10... och det är det optimala säger läkaren!

När jag gett honom fika på säng, så somnar han genast om igen... trött så ini bomben!!
Har mycket att ta igen...

Idag blir det inte så mycket gjort... tvättstugan har Tomas hållit undan medans vi var på sjukan.:)
Kan hända att dammsugaren behöver motioneras... Wilma fäller och det ser ut som f-n på golvet, hela tiden!!!

Helst av allt så skulle jag vilja ligga på soffan och "tomglo" på tvn... har liksom tappat orken/viljan/lusten...
Saknar min mamma nu så det gör ont.... hade behövt hennes stöttning !!!
(precis när jag skriver detta så kommer Ebba ner till mej och lägger sitt söta huvud i knät och trycker den kallaste nosen i världen, på min arm) :)

När vi var på sjukhuset så hade jag en tung känsla av att mamma irrade omkring i korridorerna, utan att veta varför ingen ser/hör henne.
Ibland tyckte jag t o m att jag såg henne skymta förbi...
Det känns verkligen som om hon är helt desperat och att hon vägrar släppa taget om denna värld!!!
Det är ingen trevlig känsla.. och jag försöker tala till henne i mitt huvud.
Försöker få henne att förstå att det är dags att gå vidare...

Mamma hade en svart basker ... våran Joakim blev galen på mormor när hon hade den på sej ;)
Han tyckte att den var "tantig".
När vi plockade ur lägenheten så hittade jag den , tog hem den och nu ligger den på vår hatthylla....
En dag för några veckor sen så var jag glad att ingen såg mej..
Jag höll på att dammsuga, baskern ramlade ner på golvet och jag fick sån längtan efter mamma så jag tröck ner den över huvudet och fortsatte dammsuga:)
Jag såg nästan ingenting för den åkte hela tiden ner för mina ögon.
Igårkväll när jag skulle kvällskissa med Ebba (Wilma har slutat med sånt trams, hon håller sej i 16 timmar!!!!!, för att slippa gå ut).. så drog jag på mej baskern igen.
Hela tiden medans jag var ute så hade jag ett leende på läpparna, kände mej glad ända in i själen.. busig ,liksom!
Det kändes som om jag skrattade med mamma!!
När jag kom in i hallen så möttes jag av Joakim... ;)

Nä.. nu är det dags att ta tag i dagen...
Hundarna måste ut, sängen bäddas, blodsockret ska kollas halv 10.
Önskar er en trevlig tisdag...

Kramen!!!

10 kommentarer:

  1. Du kära lilla gumman ,Du ska se allt ordnar sig .
    Du är på rätt väg .
    Bamse Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Här kommer jag susans. Trevlig blogg. Vad härligt du skriver om din mamma. Äkta o mysiga känslor. Blev upprymd o glad av att läsa. Tänk att en basker kan innehålla kärlek o minnen o ge så mycket. Två golden har du oxå såg jag. Mysiga jyckar,jag har en själv. En Ebbha, lite annorlunda stavning en din Ebba. Trevlig blogg, återkommer gärna en annan dag.
    Kramiz Anki N

    SvaraRadera
  3. Ååh, du är för go Camilla! Behåll baskern du...
    Linus har rätt, krya på dig är fel uttryck! Hoppas det stabiliserar sig, men det verkar ju vara på rätt väg!!!
    Ha det bäst!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Låt han sova så mycket han vill! En klok läkare som vi hade (när barnen var i de yngre tonåren) så att en tonåring behöver massor med mat & massor med sömn. Men visst blir man lite så att "nu måste du ut & röra på dej, det är bra för sockret...ligg inte bara och sov bort dagen"
    Jag vet att ni har det kämpigt ett bra tag framöver! Du ska veta att jag tänker på er varje dag! (Vad har ni för mätere? Med Free Style sticker man i armen och känns inte alls, stick i fingrarna gör så ont efter ett tag...)

    Det var nog 8 st Maidentikar om jag inte minns fel. 47 anmälda hundar sammanlagt. En jätte trevlig domare och en jätte trevlig dag fast det var iskallt i hallen!!!!

    Om tikarna håller så; klart att jag kommer till utställningen i H-sand!!! (vi ska bara banta lite först...)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. Goa vän, vad skönt för er att vara hemma igen!
    Så fint du skriver om din mamma, är det länge sedan hon dog? Jag tror att hon kanske vill "se till" dig extra mycket nu och finnas där för dig.
    Jag ser att du stylat om din blogg. Jättefint!!
    Sköt om dig och kramar i massor.

    SvaraRadera
  6. Sv. båda har pump sedan 10år tillbaks. Det bästa som hänt! Jag trodde först att det skulle vara besvärligt med dosan som de ständigt skulle dras med men de skulle aldrig, aldrig vilja gå tillbaks till sprutor (pennor).
    Grabben tar ofta bl.prov på handen, han knyter handen och mellan tummen & pekfingret tar han prov.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej millan :)

    Tack, det är verkligen jätte kul att folk tycker jag är så duktig med hundarna, det värmer när någon väl säger det :)

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Det är så roligt att läsa Dina blog poster ... kanske framför allt när man är så långt borta, och känner alla 'inblandade' :)
    Hoppas I-B får komma vidare. Kanske det var nå't hon ville säga.
    Skönt att det går bra för Linus. Att läsa de här posterna känns som att sätta sig vid köksbordet med en kopp kaffe och snacka ett tag.
    Det är väldigt få hemma som jag har kontakt med. Det blir väl så där, antar jag...
    Kramisar!

    SvaraRadera
  9. Här kommer en hälsning från ett "kallhål" norr om dig. Hittade hit via Carina tror jag... blev lite full i skratt när du skrev om BaskerBosse :) min man har just fått hem en "basker/keps" från just baskerbosse.se. Klart du ska ha den på dig om den gör dig glad :)
    mvh monika
    monika.westling@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Hej Hej igen. Min Ebbha kommer från en liten uppfödare i Blomstermåla. Hon är fem år i år. Hon finns med här o där på min blogg.
    Kramiz o en skön dag. Anki N

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade