Välkomna...

Mitt foto
Camilla Lundgren heter jag och bor i Älandsbro, 7 km norr om Härnösand. Är gift och vi har 3 söner: De är 20,16 och 14 år! I familjen ingår oxå Wilma och Ebba, våra goldentjejer från Falleur's kennel i Värmland. Katten Mojje huserar här hos oss... han är 10 år och av rasen Bondkatta!!! Jag skriver om lite av varje i min blogg.. mitt dagliga liv hamnar här, den är lite som en dagbok för mej!! Hoppas du tittar in och gör ett litet avtryck , så att jag kan hälsa på hos dej:)
Välkommen till Millan's Blogg

söndag 13 december 2009

Lucia..


Tack snälla Kicki för denna vackra bild!!!!
Och tack oxå för de kloka orden....
Min mamma hade ABSOLUT velat att jag ska fortsätta skratta;)
Hennes önskan var denna :
Den dagen jag går för att ej vända åter,
jag vill att ni minns mej precis som jag var.
Det blir bara värre,mina kära om ni gråter
för ingen kan ändra det öde vi har.
Den dagen ni står här och kanske mej saknar
jag vill att ni lever och livslusten har.
Mina älskade kära,jag vill att ni vaknar och lever de dagar ni har kvar!!!
Denna dikt hade mamma själv valt som sin döds annons!!
(jag ber om ursäkt för att all text trycks ihop.. det blir så när jag lagt in en bild)
I dag är det 3 advent.... jag spelar julskivor och njuter av att det är lite frost på backen;)
Vet inte om det är sant.. men det ryktas om att det ska bli -35 grader + snöstorm!!!!
Jippie..... då kanske vi kan få ha en stämningsfull jul ;)
Det är bara till att elda i öppenspisen och ta på tjocksockorna...
Vi rensade lägenheten igår... nu är det massor av grejer som jag och min bror har delat på så det blir till att rensa i våra förråd för att få plats för annat!!!
Mamma hade väldigt fina saker.... inget av en massa värde men stilfulla grejer.
Allt påminner så starkt om henne... och det känns bara bra!!!!
Nu är det sista veckan för barnen i skolan... skönt med jullov :)
Såg ni Lucia i morse??
Vi klev upp kl 7 och kollade i 40 minuter...sen gick vi och la oss igen!!!
Somnade om en liten stund för att sen gå upp och dricka kaffe och tända det 3:e ljuset!
Jag önskar er en skön söndag... och ta det lugnt med julstöket!!!
Kram till Er..

2 kommentarer:

  1. Vännen vännen vilken klok mor du hade !
    Fina ord .
    Det är ett fint arv att lämna bakom sig !
    Vilka fina bilder du har nu men vad skådar mitt ÖGA???? SNÖÖÖÖ Grrrrrr

    Bästa Kramen till ER...
    Från oss Velanders

    SvaraRadera
  2. Grrrrr får man LURAS ???
    Speciellt så här nära JUL???
    Grrrrr

    Jenny

    SvaraRadera

Besökare idag

Besökare Online

Veckans besök

Antal besökare

Bloggintresserade